Update / Software-Aktualisierung

Updater Download

Bitte zunächst den Updater aus dem Bereich Downloads MFD15 / MFA20 herunterladen.

Wird beim Anstecken des Displays an den Computer kein COM-Port erkannt, so ist noch ein Treiber benötigt (nach der Installation den Rechner bitte neu starten): CP210x USB to UART Bridge VCP Drivers

Update Datei

Nun die Update Datei aus dem Bereich Downloads MFD15 / MFA20 herunterladen.

Update

Das Display vom 12V trennen

Zunächst den Treiber installieren. Im Geräte-Manager findet sich nun ein Com-Port (hier Com3)

Com Port (Treiber installation)

Beim Display wird ein USB-Adapter inkl Kabel mitgeliefert. Für das Update wird ein Micro-USB Datenkabel verwendet. Ertönt kein Ton beim Anstecken, so nutzt man wahrscheinlich ein Ladekabel. Bei der Lieferung liegt immer ein passendes Kabel dabei.

Sobald das Display angesteckt ist, er scheint es im Updater als Com-Port. Die Baudrate auf 125000 ändern und mittels „Select Flash Hexfile“ die Hex-Datei auswählen (siehe oben „Update Datei“). Jetzt „Start Bootloader“ oben rechts anklicken. Die Software verbindet sich nun mit dem Display. Ist der Bootloader Button grün, so klickt man auf „Program Flash“ und wartet bis der Balken „Progress“ durchgelaufen ist. Nun auf „Exit Bootloader“ und das Display startet mit der neuen Software.

Changelog

3.0e
fixed NTC option (was 0/1, now 1/2)
fixed MaxxECU Oil temp reading (off by x10)
fixed MaxxECU Fahrenheit calculation for CLT, IAT, OilT
fixed flickering numbers
fixed Motec IAT Fahrenheit conversion
added protocol AIM Type2 again
Megasquirt sensors1-5 corrected (calc is 0.01 instead of 0.1 check Megasquirt DBC file: https://www.msextra.com/manuals/)
change BMW RPM to unsigned
fixed OBD2 6 value also queries RPM to make shift light work
fixed OBD2 29bit readings
fixed OBD2 Lambda readings

3.0d_5
Megasquirt sensors1-5 corrected (calc is 1 instead of 0.1)
Haltech: removed baro, added flexfuel (fuel composition), corrected kpa values for oil/fuel/clt press (off by 100)
Shiftlight errors due to internal bug
Ecumaster EMU Black „Fuel Pressure“ for bar corrected
corrected LinkECU psi readings
warning BMW protocol work now – shifted IAT sensor
remove Emu Baro and added Boost Target
corrected SCS delta speed reading
orientation is set BEFORE logo is loaded
corrected LinkECU IgnAng and Baro readings

3.0d_4
Added Emerald K3 support
Haltech – PSI (also gauge pressure) and MPH corrections
LinkECU – warnings did not work – fixed. Be aware that Battery and Fuel pressure changed positions
fixed Can Speed (was set fixed to 500 due to a previous version change)
added Syvecs support
added hondata can support
LinkECU – adjusted map reading for bar
remove Ecumaster ECU temp and added AFR1
corrected DTA psi/mph readings
corrected OBD2 speed readings when smaller 3 it shows 0
corrected SCS fuel pressure reading (*100)

3.0d_3
Haltech: send out analogue inputs as IO 12 Expander Box B
Emuv3: send out analogue inputs as ECM switchboard v3

3.0d_2
change Lambda readings in OBD2 mode
optimized Ignition Angle reading OBD2
megasquirt: changed sensors to 1 decimal place
added Gear for Motec
changed 1 decimal for NTC readings
added second oiltemp option for VAG
haltech: corrected Fahrenheit conversion

3.0d_1
added DTA protocol (Steven V)
fixed BMW IAT/RPM reading
change Lambda readings in OBD2 mode
added Emtron protocol+filter (Steffen T)
change Gear in VAG protocol to DSG (PRNSD 1-6)
fixed MaxxECU oil temp/pressure
EMU: removed InjPW and replaced with Ethanol Content

3.0c_H
added MaxxECU WBO to VAG protocol pos30
changed 0x66B to 0x700 for DSG logger
fixed OBD2 readings in Fahrenheit
fixed SCS delta temperature readings
megasquirt: corrected sensors values to 0.1 (MS3 Sven R.)
corrected NTC reading for fahrenheit

3.0c_G
BMW E46 added
added DTC/Error for Motec protocol
speed MPH correction for OBD2
added LinkECU MAPtarget and corrections (error, egt1+2, dutycycle)
corrected Haltech EGT6+7 to EGT5+6
added tempconv for NTC and OBD2
MS2/3 support in one HEX file

3.0c_F
VAG: only with DSG logger – added 2xDSG pressure, 2xDSG temp, 2xDSG Nm

3.0c_E
haltech: switched battery and knockrtrd because warnings were not working

3.0c_D
motec: ethanol content (Fuel Composition)
me442: can filter changed
megasquirt: corrected sensors values
BUZZER corrected (pin 21/SCL)

3.0c_C
motec: add boost target (MAPtrgt), corrected oil pressure reading
haltech: added EGT5+6, corrected EGT1+2
me442: added GPT1+2 (CAN-AN1+2), FuelTemp, FuelPressure, EGT, Knock Ign Adv (Knock Retard), Knock Reading (Knock Sensor)

3.0c:
display and shift light dimmable (second dim option is the pin triggered to GROUND to dim the display/shift light)
specify dim for display and shift light seperately
activate dim in menu or on top bar („dim“) or with external button to ground
specify input pin (MFA pins in brackets): MP1 (SCL), MP2 (A10), MP3 (A8), MP4 (9)
Golf mk1/2: only MP2 usable
with external shift bar: MP4 not usable

3.0c_B:
haltech EGT1+2 renamed
haltech Fahrenheit conversion for EGT1 corrected
fix for megasquirt fahrenheit calculation changed AFR/MAP

3.0c_A:
bug for Golf MK1/MK2 when MaxWarn=0 and top view is bargraph

3.0b_F:
on start reset will overwrite all EEPROM to default

3.0b_D:

  • added MaxxECU oilpressure+oiltemp (removed ECUtemp)

3.0b_C:

  • haltech gear/speed corrected

3.0b_B:

  • change protocol selection
  • removed correction in printsafer()

3.0b_A:

  • added SCS (first test Nick J.)
  • OBD2: FuelPress corrected, MAP added one digit, added Fuel Trims

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